8 Jul 2011

Review - Double Intense Gel Eyeliner Silky Girl

Assalammualaikum.




Hai-hai. Hari ini bersama saya untuk cakap-cakap pasal produk dari Silky Girl :) Hehe, jom-jom. Straight to the point. Aku nak review pasal satu produk yang aku pakai. Produk ni dari Silky Girl. Aku bet ramai yang tahu pasal Silky Girl ni. Ermm, tapi kalau yang tak tahu tu ketuk kepala tiga kali pastu Google. Hehe :P Okay, kidding. Google aje kalau tak tahu. Okay? ;) Produk dari Silky Girl yang aku cakap ni ialah Double Intense Gel Eyeline. Aku tahu ramai yang dah buat review pasal benda alah nih. Tapi tak kisah lah. Nak buat jugak! :P Hihi. Haa, ni dia tulis kat laman web Silky Girl.


"A creamy gel-type eyeliner that ensures easy and precise application, even for beginners. Thanks to its Silicone Polymer Technology, the gel eyeliner glides on effortlessly to deliver intense and vivid color payoff; mistake-free. It comes in a smart packaging where the eyeliner brush is neatly attached to the casing, so you don’t have to worry about losing the brush."



"It comes in a smart packaging." Jom tengok packaging dia :)





Packaging dia macam yang kat atas ni. Yang A tu berus dia. B tu tempat casing berus dia dengan penutup untuk yang C tu. Yang C tu la adanya gel eyeliner tuh. Ada dua colour. Pure Black and Dark Brown. Aku punya Pure Black. Hitam nampak menawan! Hikhik :P Aku ingat lagi masa beli benda nih, aku tersilap ambil Dark Brown. Sanggup weh patah balik nak tukar colour hitam. Hehehe :D



Macam nak pakai? Ambil tonyoh ajelah kat mata. :P Hihi. Nak tahu macam mana? Buka aje laman web dia. Bila aku check dia punya laman web kan, ada Tip and Tricks dia tau. Dia tunjuk macam mana nak apply benda alah ni kat mata kita. Untuk buat dia lebih dramatik! Wow! :D
Jom serbu!



Dia tunjuk macam mana guna Gel Eyeliner nih dengan mascara dia sekali. Aku tak pernah pulak pakai mascara dia. So, abaikan ajelah bab mascara dia tu dan pakai la mascara favourite kita. Hehe :P Jangan lupa bila kita dah apply tu buat winged. Hehe :P Macam gambar atas sekali tu. Yang gambar first sekali tuh :) Lawa wehh! Wink wink! ;))


Kelebihan.

  • Waterproof!
  • Tak smugde kalau apply. Aku pakai 6jam pun ta comot lagi tau :)
  • Senang nak apply. Even yang baru belajar.
  • Senang cuci.
  • Ada berus khusus.
So, tak payah la campur-campur berus kan. Berus untuk eyeliner tak bercampur dengan berus yang lain. Kan senang macam tu. Lagipun, tayah susah-susah nak beli berus untuk gel eyeliner nih. Apply guna dia punya berus pun okay. Aku guna berus dia aje. Tak pernah tukar pun.

Kekurangan.

  • Bekas gel eyeliner tu kecil. Memang kecik sikit lah. Sapa pakai hari-hari memang cepat habis mungkin.


Tu aje kot -ve dia sebab dah best kan bila pakai. Harga dia yang sebetulnya aku tak sure sebab time aku beli ada offer. Tapi dalam RM20+ laa. Tapi tak sampai RM30 pun. Beli kat Watson or Guardian sebab senang. Mesti ada punya. Kalau takda, habis lah tu. Hihi. Okay, tu aje lah kot. Thanks for reading :D

Sorry kalau ada kekurangan dalam entry nih sebab ni pun first time aku buat review.

Ok, bye :)

2 Kritikan:

Wanie berkata...

best tak pakai gel eyeliner?
akak ni tak pandai pakai eyeliner..haha
kalau beli yg pensel tu asik patah je..adoyai..

Ela berkata...

@Kak Wanie

best sangat! hihi, masa beli pun ta bape tao pakai sgt. Tp lama2 tu tau la.Pensel mmg slalu ptah. Nak sharp aje kan? hihi :)